Promosyon, firmaların potansiyel müşterilerine kendilerini tanıtmak ve ürünlerini pazarlamak amacıyla kullandığı etkili bir tanıtım aracıdır. Günümüzde birçok ürün, Promosyon niteliğinde sunulabilmektedir.
Gelişen ve genişleyen Reklam dünyasında, firmalar için promosyon ürünleri artık vazgeçilmez bir hal almıştır. Gündelik hayatta elimizin altında olan ve sürekli kullandığımız envanterler ne kadar dikkat çekmiyor gibi gözükse de en büyük Reklamı onlar yaparlar.
Bir malı geniş kitlelere tanıtmak ve o malın sürümünü sağlamak amacıyla yapılan çalışmalara promosyon denir.
Promosyon ürünleri, Promosyon malzemeleri :
Saat, Ajanda, Defter, Sunum Dosyası, Çanta, Klasör, Kalem, Anahtarlık, Evrak Çantası, Duvar Saati, AhşapMasa Seti, Porselen Kupa, Termos Bardak, Bloknot, Plaket, Bayrak, Flama, Kristal Plaket, Dijital Ürünler, Tükenmez Tebeşir, Tahta Silgisi, Tahta Kalemi, Mausepad, Kalemlik, Kağıtlık, T-shirt, Şapka, Flamalar, Takvim, Duvar Saatleri, Masa Saatleri, Kalemler, Kalem Setleri...
Promosyon, Pazarlama iletişimi karmasına yani dahil olan bir çalışma türüdür. Amerikan Pazarlama Birliğinin tanımı gereği, kişisel satış, Reklam ve tanıtma dışında kalan iletişim çalışmaları olmasından dolayı kapsamı ve uygulamaları çok değişiklikler göstermektedir.
Promosyon özel bir şeylerin teklif edilmesi, sunulmasıdır. Bu boyutu ile Promosyon, diğer çalışmalarla birlikte iç içe girmektedir. Örneğin; satış elemanları çalışmalarında, promosyon taktiklerini çok sık olarak uygulayabilmektedirler. (belirli miktarda deterjan alan toptancılara cumhuriyet altını verilmesi gibi.)
Ayrıca, satışa dönük Reklamlarda amaç satışın arttırılmasıdır. Kullanılan mesajlar, promosyon için kullanılan mesajların aynası olabilmektedir. Halkla ilişkiler ve tanıtma ile promosyon arasında da uygulamada da benzerlikler ortaya çıkmaktadır. Örneğin; ticari fuarlarda firma ve ürünün satışının arttırılmaya çalışılması gibi.
Promosyon Amaçları
Promosyonun çeşitli amaçlarından söz edilir. Bunlardan bir gruplandırma şekli, Promosyonun hitap ettiği gruplara yöneliktir. Buna göre genel amaçlar şunlardır.
Bu hiçbir zaman promosyonun iletişim amaçları olmadığı anlamına gelmez. Ancak, kabul etmek gerekir ki, promosyon özellikleri açısından daha çoksatışın arttırılmasına yöneliktir.
Daha açık bir ifadeyle, promosyon üreticiden tüketiciye kadar geçen kanal seviyesindeki ürünün hareketini hızlandırmayı ve satışı arttırmayı amaçlar.